با ما حرفه ای شوید

فیوز


فیوز

فیوز:

فیوزها لوازم حفاظتی هستند که مصرف کننده ها رو در برابر اتصال کوتاه و اضافه جریان محافظت میکنن . فیوزها انواعی دارن از جمله فیوز سیگاری ، فیوز فشنگی ، فیوز تیغه ای ، فیوز مینیاتوری ، فیوز کمپکت یا اتومات.

فیوزهای سیگاری ، فشنگی و تیغه ای از نوع قدیمی هستن که کم کم دارن از دور خارج میشن و جای خودشون رو به فیوزهای مینیاتوری و اتومات میدن. کار انواع فیوز یکی هست و همه ی اونها مدار رو در برابر جریان اضافی و اتصال کوتاه محافظت میکنن و فقط شکل ظاهری و نحوه ی قطع مدار در فیوزها با هم فرق داره. دسته اول (نوع قدیمی)طوری طراحی شدن که با یکبار اتصال کوتاه یا اضافه جریان ،سیم داخلی اونها ذوب میشه و دیگه قابل استفاده نیستن ولی فیوزهای مینیاتوری و اتومات بعد از اتصال کوتاه یا اضافه جریان، مدار رو قطع میکنن و بعد از رفع عیب میتونیم دوباره اونها رو وصل و استفاده کنیم.البته فیوزهای مینیاتوری هم بعد از مدتی کار کردن حساس میشن و کارآیی خودشون رو از دست میدن و باید عوض بشن. فیوزهای مینیاتوری در انواع تکفاز ،دو فاز ، سه فاز و سه فاز به همراه نول ساخته میشن.

از نظر تیپ ، فیوزهای مینیاتوری به سه تیپ B ، C و D تقسیم میشن که تیپ B تند کار هستن و در روشنایی و مصارف خانگی بکار میرن و در برابر اضافه جریان حساس هستن و با کمترین اضافه جریان و در مدت زمان مشخص مدار رو قطع میکنن ولی فیوزهای تیپ C کند کارن و مخصوص راه اندازی موتورآلات هستن و قادرن جریان راه اندازی ، که معمولا بیش از سه تا پنج برابر جریان نامی هست رو تحمل کنن و فیوزهای تیپ D که برای مصارف خاص صنعتی کاربرد دارن.

فیوزهای مینیاتوری و اتومات از نظر گستره آمپر استانداردهایی دارن که به قرار زیر هست :2، 4 ، 6، 10، 16، 20، 25، 32، 40، 50، 63، 80، 100، 125، 160، 200، 250، 315، 400، 630، 800و ... آمپر، که فیوزهای مینیاتوری از 2 تا 63 آمپر و کلیدهای اتومات از 20 آمپر به بالا ساخته میشن. البته نوع قابل تنظیم کلید اتومات هم هست که گستره تنظیم اونها بین 8/0 تا 1 هست مثلا یک کلید اتومات قابل تنظیم 100 آمپر از 80 تا 100 آمپر تنظیم میشه.

  انتشار : ۱۴ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 79

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تهران خیابان لاله زار کوچه امین زاده پاساژ پردیس پلاک 14

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما